עסקים רבים ניגשים אל בית דפוס כדי להדפיס מוצרים כמו כרטיסי ביקור, ברושורים ועוד. היום יש מגמה מעניינת: לא מעט עסקים מדפיסים ומחלקים ללקוחותיהם מתנות, ללא כל תשלום.
מה האינטרס שלהם? מדוע למעשה יש עסקים שבוחרים לחלק מוצרי דפוס בחינם? התשובות הן פשוטות: פרסומת, יחס אישי. לקוח שמקבל מתנה מרגיש שמפנקים אותו, שחושבים עליו. יתכן שתחושה זו תדחוף אותו לבצע רכישה.
בתי דפוס רבים מציעים מגוון של מתנות, שעסקים יכולים לחלק ללקוחותיהם:
לוחות שנה - כל בית דפוס היום מציע מגוון נרחב של לוחות שנה. לוחות אלו יכולים להיות שולחניים (מיועדים לשימוש במשרד). לוחות אחרים מגיעים עם ווי תלייה ותמונות נאות. אחרים מתאפיינים בגודל מיניאטורי ובתוספת מגנט וניתן להצמידם למקרר.
על כל לוח שנה מודפס גם לוגו של בית העסק, כך שלמשך כל השנה הלקוח לא ישכח מאותה חברה...כשעסק מחלק לוח שנה ללקוחותיו הוא יודע שמדובר במתנה, שלא תיזרק לפח הזבל.
המשמעות של לוח שנה היא סימבולית. היא באה לשדר ללקוח שבית העסק עומד בהבטחותיו ובלוחות הזמנים שלו.
מגנטים - מדובר בכרטיס ביקור לכל דבר המכיל את פרטי בית העסק, טלפון, כתובת אתר וכו', רק שהוא מופיע בגודל מעט שונה מכרטיס ביקור סטנדרטי ומודפס על גבי מגנט, שאפשר להצמיד למקרר.
מדובר בכרטיס ביקור שימושי. הרי ללקוח יש בוודאי תמונות של הילדים או של חיות המחמד שלו שהוא רוצה להצמיד בעזרת מגנט על המקרר, פתקיות עם תזכורות, רשימת קניות וכו'... בניגוד לכרטיס ביקור שהולך לאיבוד, מגנט תמיד נמצא על המקרר ומזכיר ללקוח על שרותי החברה.
מגנטים מגיעים במגוון של מידות, כאשר הם בדרך כלל מרובעים. ישנם מרובעים וישנם מלבניים. כמובן, מגנטים עם חיתוכים מיוחדים (אשר אינם מרובעים) יעלו לעסק הרבה, הרבה יותר...
גלויות ושנות טובות - עסקים רבים גם ניגשים אל בית דפוס כדי להפיק גלויות וכרטיסי ברכה ללקוחותיהם. את הגלויה שולחים בדרך כלל בראש השנה, ביום הנישואין או ביום ההולדת. היא מלווה במבצע נחמד ומפנק ללקוח.
גלויות אלו הן יפות ונעימות מאוד לעין, יש להן ערך נוסטלגי ומחמם לב, אך הן הולכות ונעלמות. היום עסקים רבים בוחרים לשלוח דיוורים במיילים. דיוורים אלה יכולים להיות מאוד מציקים בשביל הרבה מאוד לקוחות.
ומה לגבי המחירים? המחירים שגובה בית דפוס עבור גלויות הם בטווח רחב ותלויים באיכות ובעובי הנייר, האם יש לו ציפוי למינציה וכו'.
אביב יועצים ייעוץ שיווקי קידום בגוגל